Faiz D' Twiinzloverz. Diberdayakan oleh Blogger.
RSS

KANVAS CINTA

KANVAS CINTA

ketika sajak puisi ini ter-ucapkan,
aku sdang trpikirkan oleh mu . . .

betapa indahnya paras wajahmu . . .
hati mu . . .
yang tulus,
sperti bening nya air yg tak bernoda. . .

kau umpama bulan yang bulat
namun bersinar,
memantulkan cahaya indah . . .
seakan akan cahaya itu menuju padaku . .

tp sayangnya . . .
cahaya itu tlah pergi . . .
pergi untuk slamanya . . .
dan . . .
dan mungkin tak kan pernah kmbali . . .

aku . . .
aku bingung dengan hati ini . . .
ingin ku katakan padamu . . ,
bahwa aku adalah sang pangeran . . .
sang pangeran yg pantas untuk mu . .

tapi rasa rasa nya . . .
lidah ini kelu . . .
beku . . .
terasa sperti membeku didalam es . . .

mngkin,
mngkin aku tak pantas . . .
tak pantas mngtakan ini . . .
aku sharusnya . . .
berdiri mrenungi . . .
tiap tiap sajak yg tlah ku tulis . . .

bukan untukmu tapi untuk diriku . . .
yg sendiri,
mngasihani diri ini . . .
yang terluka akan goresan  . .
merah darah . .
yang tlah tertuang di sbuah kanvas . . .
kanvas cinta . . .

mmhh . . .
memang kejamnya dunia ini . . .
seakan dunia ini terbntuk dari susunan prasaan benci dan dendam
yg slalu mnggrogoti stiap makhluk . . .
yg ksepian tanpa hadirnya . . .
mahkluk yg bernama CINTA . . .

adakah kata kata selain . . . . .
CINTA . . .
CINTA . . .
dan . . .
CINTA  . . .



Cipta By : Faiz D'TwiinzloVerz

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komentar:

Posting Komentar