Faiz D' Twiinzloverz. Diberdayakan oleh Blogger.
RSS

Satu Kesalahan, Satu Kecerobohan




aku disini . . .
berdiri bagai patung. . .

tak seolah batu . . .
tak seolah karang . . .
tak seolah benteng yang berada di tengah laut . . .
aku tak peduli . .

walaupun tiap detik . . .
mata mata itu mlihatku . . .
mata mata itu se-akan mengejek ku . .

aku merasa jarum didalam tumpukkan jarum lainnya . . .
terkucil . . .
sendiri . . .
tanpa seorang pun yang menyapa . . .
"hai" . . .??

dunia ini ibarat neraka . . .
ibarat duri . .
itu menurutku . . .
mngkin bagi sbagian orang lain . . .
"tidak" . . .!!!

aku telah jatuh dalam jurang yang dalam . . .

tak ada tempatku menahan . . .
tak ada tempatku mengadu . . .

oh tuhan . . .!!!
inikah akhir dari dunia ini???
inikah akhir hidupku???
yang  harus mengucil dalam genggaman penyakit ini ??

dia!!
dia telah mnggerogotiku  . . .
dia telah mrusak tubuh ini . . .
dia merubah ku menjadi tulang manusia yang hina . . .

tapi . . .
aku  sedikit sadar akan hidup ini .. .
walaupun batu berjejal menimpa ku
walaupun beton pun dan baja menghantamku .  .
aku akan tetap berdiri . . .

berdiri . . .
berdiri . . .
dan terus berdiri . . .
menapaki bumi yang telah membesarkanku ini . .

alam tak jahat. . .
alam tak pernah murrka . . .
tapi akulah  . . .
akulah yang buat . . .
diriku terkucil .. .
dalam kubangan kandang yang kotor . . .

akulah yang buat diriku hina . . .
hanya karna satu . . . .
satu kesalahan . . . .
satu ke-ceroboahan . . .

by : Faiz D' Twiinzloverz

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komentar:

Posting Komentar